Semená klamstva / Seeds of Deceit (2018)

réžia / director | Miriam Guttmann
krajina / country | Holandsko / Netherlands
jazyk / language | holandčina / Dutch
titulky / subtitles | slovenčina / Slovak
dĺžka filmu / length | 21′
vhodné od / rating | 12+

PROJEKCIE / SCREENINGS
12. 10. 2019 (So) | 16:00 | Art Books Coffee | vstup voľný / free entry

SLOVENČINA 🇸🇰
Hlavnou postavou tejto tragédie gréckych rozmerov je holandský lekár Jan Karbaat, ktorý umelo oplodnil desiatky žien pomocou vlastných spermií. Žiadna zo žien, ktorá prišla na kliniku kvôli inseminácii, si však Karbaata ako darcu nevybrala.

Miriam Guttmann vo svojom absolventskom filme o reprodukčnej medicíne spája štylizované zábery nadšeného lekára s rozhovormi s dvoma matkami – obeťami Karbaatovho nevysvetliteľného konania. Uprostred hnevu, smútku a nepochopenia úprimných svedectiev však stojí aj zvedavosť: kto bol tento muž s obrovským spasiteľským komplexom a skúmavkami plnými dobrých úmyslov, ktorý bezostyšne prekročil všetky etické hranice?

ENGLISH 🇬🇧 🇺🇸
The lead character in this tragedy of Greek proportions is the late Dutch fertility doctor Jan Karbaat, who inseminated dozens of women using his own sperm. Of course, not one of the women who came to the clinic for artificial insemination had chosen the celebrated doctor as a donor. In her beautifully designed graduation film, which includes both stylized, staged scenes and footage of the enthusiastic doctor, Miriam Guttmann interviews two mothers and their offspring conceived using Karbaat’s sperm. The pernicious effect that Karbaat’s actions have had on all these lives is apparent from the heartrending testimonials. Amidst the anger, sorrow and incomprehension, however, there’s also curiosity: who was this man with a massive god complex and test tubes full of good intentions, who strode so brazenly across every ethical boundary?

Directors | Miriam Guttmann
Dramaturge | Jessie Tiemeijer
Producer | Thomas Mateheru, Mathilde Niekamp
Cinematography | Sjors Mosman
Sound Desing | Max von den Oever
Comonist | Moritz Gabe